RSS Feed

Voor alle zekerheid


duidelijkheid

Wie zeker wil zijn dat een verbod wordt nageleefd, kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Twéé borden leveren misschien wel meer kans op slagen dan één. Misschien wel, even snel rekenen, dubbel zoveel kans!

Wie niet horen wil, moet er vooral niet langs kunnen kijken, hebben ze in Lier gedacht. Voor honden is er in dit parkje dan ook geen doorkomen meer aan.

Terwijl ik deze foto nam werd ik aangesproken door een oude dame. Of ik geen foto moest maken van het sluikstort achter mij? “Nee,” zei ik, “van dat soort toestanden heb ik er al voldoende.” Achteraf heb ik spijt dat ik hem toch niet heb genomen. Anders had ik nu kunnen bewijzen dat er géén bord stond met het opschrift ‘verboden afval te storten’.

Met alle gevolgen vandien.

Over deanderekrispeeters

Mobiliteitsexpert en blikopener bij Bandenloze Vennootschap DAKP. Levert onafhankelijk mobiliteitsadvies, second opinions en creatieve ondersteuning aan bewonersgroepen, oudercomités, bedrijven en overheden. Voor vrijblijvende info: deanderekris@gmail.com Geeft lezingen over mobiliteit voor wie er klaar voor is. Zie: http://www.v-g-s.be/ Auteur van 'Het Voorruitperspectief' (2000), 'De File Voorbij' (2010) en 'Weg van mobiliteit' (2014). Schrijft daarnaast onder meer columns, opiniebijdragen, sporadische bijdragen her en der en - surprise! - blogberichten.

»

  1. Alstublieft 🙂
    https://goo.gl/maps/fewNC51tNas

    (Die oude dame is naar drollen aan het speuren lijkt me)

    Beantwoorden
  2. Als het niet uitdrukkelijk verboden is (aangegeven door minstens 1 verbodsbord) is het blijkbaar toegestaan. Althans dat nemen we voor het gemak maar aan.

    Beantwoorden
  3. erikvloeberghs

    De zin “Voor honden is er geen doorkomen meer aan.” is lichtelijk overdreven. Toen ik er was lag het grasperkje van de foto vol met hondendrollen…

    Beantwoorden

Geef een reactie

