
Was ironie tot voor kort de stijlfiguur van deze tijd, langzaam maar zeker gaan we over naar de fase van het cynisme.
Dezer dagen wordt de ene slaaptrein na de andere afgeschaft, verdrongen door te goedkope vluchten die mensen uit hun slaap houden. Een deel van de verplaatsingskosten voor de reizigers is nu een medische kost voor de omwonenden van vlieghavens geworden.
Netto is de rekening dezelfde. Alleen is er nu meer om wakker van te liggen.
Vind ik leuk:
Like Laden...
Gerelateerd
Over deanderekrispeeters
Mobiliteitsexpert en blikopener bij Bandenloze Vennootschap DAKP.
Levert onafhankelijk mobiliteitsadvies, second opinions en creatieve ondersteuning aan bewonersgroepen, oudercomités, bedrijven en overheden. Voor vrijblijvende info: deanderekris@gmail.com
Geeft lezingen over mobiliteit voor wie er klaar voor is. Zie: www.koortzz.be
Auteur van 'Het Voorruitperspectief' (2000), 'De File Voorbij' (2010) en 'Weg van mobiliteit' (2014). Nieuw boek 'Weg van het systeem' verschijnt in februari 2021.
Schrijft daarnaast onder meer columns, opiniebijdragen, sporadische bijdragen her en der en - surprise! - blogberichten.
Geeft les aan de PXL Hogeschool, afdeling Verkeerskunde
Zelfs voor vliegtuigpassagiers is er minder slaap. Als je vlucht ’s ochtends vertrekt en je moet uren op voorhand op de luchthaven zijn… Maar ooit zal er een kentering komen: olie wordt schaarser en duurder, voor vliegtuigen zijn er geen (goede) alternatieven en elektriciteit/opslag zal in verhouding goedkoper worden.
LikeLike
Met ‘alternatieven voor vliegtuigen’ bedoel ik dus voor kerosine.
LikeLike
Ik zou hopen dat je gelijk hebt maar zie het niet zo snel gebeuren dat olie schaarser en duurder wordt, ik denk dat door de overschakeling op alternatieven steeds voldoende olie beschikbaar zal blijven.
Wat als eerste zou moeten gebeuren zijn accijnzen op kerosine of en hoge CO2 prijs maar daar doen regeringen niet omdat het hun eigen industrie te veel zou benadelen en je jezelf niet populairder maakt als het vliegen door jou toedoen duurder wordt. Niet dat ik het daar mee eens ben maar zo is het wel denk ik zoals het (helaas) werkt.
LikeLike
Aan de andere kant zou het ook kunnen dat nadat het autorijden met fossiele brandstof het nieuwe roken lijkt te worden, daarna het gebruik van het vliegtuig het nieuwe roken wordt.
(Ik droom misschien, maar dromen is nog steeds niet verboden)
LikeLike