RSS feed

Meer


stilleven-met-stoepveroveraar

Stilleven met Stoepstoel en Landveroveraar

Zal ik eens even in herhaling vallen? Gewoon, omdat herhaling zelden kwaad kan?

Als het hier wat stiller is dan anders, dan komt dit doordat het elders wat luidruchtiger is. Of juister gesteld: als ik hier wat stiller ben dan anders, dan komt dit doordat ik elders wat luidruchtiger ben.

Dat vraagt om bewijsmateriaal en dus zorg ik daarvoor, mak lammetje dat ik ben.

De Nederlandse Stichting Milieudefensie vroeg me een tijdje geleden een eerste ronde te lopen in haar ‘columnestafette’ over mobiliteit in de toekomst.

Het resultaat kan je hier lezen onder het kopje ‘Meer, meer, meer!’ Liefhebbers van de auto krijgen daarin van mij de boodschap dat we de auto aan banden zullen moeten leggen als we hem willen redden.

Als gratis tip voor de meerwaardezoekers onder u geef ik graag mee dat het de moeite loont om ook de volgende bijdrage, van de hand van RE-ST-architect Tim Vekemans, te lezen. Die gaat schuil onder de titel ‘Minder, minder, minder!’, wat geenszins in de weg staat dat we elkaar gelijk geven.

Als dat geen trigger is!

 

 

Over deanderekrispeeters

Mobiliteitsexpert en blikopener bij Bandenloze Vennootschap DAKP. Levert onafhankelijk mobiliteitsadvies, second opinions en creatieve ondersteuning aan bewonersgroepen, oudercomités, bedrijven en overheden. Voor vrijblijvende info: deanderekris@gmail.com Geeft lezingen over mobiliteit voor wie er klaar voor is. Zie: http://www.v-g-s.be/ Auteur van 'Het Voorruitperspectief' (2000), 'De File Voorbij' (2010) en 'Weg van mobiliteit' (2014). Schrijft daarnaast onder meer columns, opiniebijdragen, sporadische bijdragen her en der en - surprise! - blogberichten.

Geef een reactie

