RSS feed

“Ik heb aan u gedacht.”


Kent u het fenomeen? Mensen komen terug uit vakantie en begroeten u enthousiast: “Ik heb aan u gedacht!”

Toen ik klein was en nog onschuldig, betekende dit dat er een cadeautje volgde. Nu ik groot ben en allesbehalve onschuldig, betekent het dat er een anekdootje volgt.

Bij andere mensen gaan die verhaaltjes dan over de ontmoeting met “een sympathieke mens die als twee druppels water op u leek” of de lezing van een interessant boek “dat u ook wel zou interesseren”.

Niet zo bij mij. In mijn geval gaat het steevast over mistoestanden. “Zaten wij daar in een gigantische file zeg, ik heb de hele tijd aan u gedacht!” “Man man man, hoe ze in Afrika lak hebben aan alle milieunormen voor auto’s, bij elke roetwolk moest ik aan u denken!” Enzovoort. Blijkbaar maak ik in mensen alleen maar het beste los.

Van de week kreeg ik deze foto doorgestuurd uit het Gentse. Commentaar: “Ik moest meteen aan je denken.” Mocht er duiding van mij verwacht worden: het gaat hier om een zuiver geval van FourWheelParking. Vak(ken)werk! Of gekkenwerk, zeker weet je het nooit natuurlijk.

Created with Nokia Smart Cam

Foto Hannelore Bonamie

Nog een voorbeeldje. Een goede vriend keerde een tijdje geleden terug uit de VS met onderstaand ik-moest-aan-jou-denken-souvenir. Waarschijnlijk is het dit wat wordt bedoeld als marketingmensen het hebben over ‘monsterreclame’. Een geruststelling toch dat openbaar vervoer-bedrijven niet alleen bij ons geen graten zien in reclame voor de concurrentie.

Camouflage en Advertising  Foto Hervé Rahier

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: mocht er iemand van jullie nog eens aan mij denken, ik ben altijd geïnteresseerd.

Over deanderekrispeeters

Mobiliteitsexpert en blikopener bij Bandenloze Vennootschap DAKP. Levert onafhankelijk mobiliteitsadvies, second opinions en creatieve ondersteuning aan bewonersgroepen, oudercomités, bedrijven en overheden. Voor vrijblijvende info: deanderekris@gmail.com Geeft lezingen over mobiliteit voor wie er klaar voor is. Zie: http://www.v-g-s.be/ Auteur van 'Het Voorruitperspectief' (2000), 'De File Voorbij' (2010) en 'Weg van mobiliteit' (2014). Schrijft daarnaast onder meer columns, opiniebijdragen, sporadische bijdragen her en der en - surprise! - blogberichten.

»

  1. Deze morgen heb ik aan u gedacht… echt waar 🙂 Twee maal zelfs.
    Toen de gigantische betonpompwagen me passeerde en daarvoor helemaal naar het andere baanvak uitweek dacht ik: die chauffeur is of een fietser of iemand die de blog van Kris leest. Ik werd er zowaar euforisch van. De bui van gelukzaligheid werd echter vlug teniet gedaan door de BMW die met zijn spiegel mijn arm schampte bij een zelfde inhaalmaneuver… “Lane Keeping Assistant” zal een vast ingebouwd hulpmiddel zijn bij BMW.

    Beantwoorden
  2. Ik heb al veel aan jou moeten denken: https://youtu.be/jSwzytnhFuQ

    Beantwoorden
  3. Is het niet zo dat hoe groter de CO2-uitstoot, hoe meer recht je hebt op parkeerplaatsen?

    Beantwoorden
  4. Bij ons op de parking wordt dan al eens een briefje gelegd: “U neemt 2 parkeerplaatsen in. Gaat u dan ook 2 jobs doen?”.
    Verder moet ik toegeven beste Kris dat ik ook wel eens aan uw “voorruitperspectief” moet denken als ik als fietser wordt gespatbordkleefd door gefrustreerd automobilisten die niet lijken te beseffen dat inhalen in een zone 30 met smalle straatjes, weinig zin heeft. Sorry daarvoor!

    Beantwoorden
  5. Ik moet vele keren (groen) lachen als ik Kris zijn blogposts lees… Maar aan de andere kant heb ik ook wat (groene) hoop dat Kris eens wat meer positieve voorbeelden zou posten. Het idee dat sommige steden/gemeentes/mensen/… het wél goed doen. Bij deze Kris, een warme oproep… ;-). Of is ons land er zo slecht aan toe dat zo’n vbn niet te vinden zijn? Ongetwijfeld is dit een lastige opgave. Zo begint “De Markt is ziek [1]” als een sprookje, maar eindigt het niet met “en ze leefden nog lang en gelukkig”…

    [1] https://deanderekrispeeters.wordpress.com/2015/11/08/de-markt-is-ziek/

    Beantwoorden

Geef een reactie

