Deze week in de krant: het voorstel van enkele wakkere zakenmannen om op de Antwerpse Schelde een drijvende parking te leggen, inclusief een mooie tekening hoe de lichtende toekomst er zou kunnen uitzien:
Als de tekening een beetje realistisch is, kunnen we er alvast uit leren dat de parking overgedimensioneerd is. Met zoveel lege plaatsen, gaat de investering nooit renderen…
In dezelfde krant, maar in een ander katern, stond nog een andere afbeelding van een mogelijke toekomst: een kaart van de nieuwe Vlaamse Kust bij ‘slechts’ 2 graden opwarming. Dit is met andere woorden het scenario waar we officieel voor gaan, binnenkort in Parijs:
Als we de twee artikels samenlezen, is er dus goed nieuws én slecht nieuws.
Het slechte nieuws: een groot deel van Vlaanderen zal onder water staan. Het goede nieuws: er zal veel meer ruimte om te parkeren zijn.
Parkingpontons, het is nu het moment om er in te investeren!
Om met de woorden van een groot Nederlandse filosoof te spreken: Ieder nadeel heeft zijn eigen voordeel.
LikeLike
Maar gaan we dan niet eerder allemaal een boot kopen in plaats van een wagen? En kunnen we dan op ’t werk kiezen tussen een leaseboot of leasewagen?
LikeLike
Als ik dan maar fietsvergoeding krijg voor het gebruik van een waterfiets …
LikeLike
Nee, nee, waarom kiezen? Iedereen gaat dan voor leaseamfibievoertuigen 🙂
LikeLike
Hoe meer parkings, hoe meer auto’s*, hoe hoger de zeespiegel. *Als er echt heel weinig parking zou zijn zouden mensen met een auto meer nadenken over alternatieven zoals fiets, trein of bus, lokaler shoppen of het ‘windowshoppen’ laten.
LikeLike
Of gewoon wegblijven …
LikeLike
Lap, heeft er toch iemand die subliminale boodschap in de krant gevonden 😉
O ja, en al die ondergrondse autoparkings daar worden dan onderzeese duikbotenparkings 🙂
LikeLike