RSS feed

Fan!


Wegvanmobiliteitindewinkel

“Bent u misschien Kris Peeters?”

Ik bekende zwijgend. Doorgaans voorspelt die vraag niet veel goeds.

“En de schrijver van ‘Weg van mobiliteit’?” De jonge dame maakte een vage armbeweging in de richting van een stapel boeken in de verte. Als ik pijp had gerookt had ik over die stapel kunnen vertellen met de aanduiding ‘mijn werk’. Maar als niet-roker vind ik dat er een beetje over. Niettemin was het een prettige gedachte dat ‘werk’ voor auteurs gedane arbeid betekent. Dat kunnen niet zoveel beroepen zeggen.

Intussen knikte ik. Met mijn hoofd. En met mijn knieën.

De dame glimlachte nu breed. “Ik ben een fan van u,” zei ze, daarmee het startsein gevend voor een even brede glimlach van mijn kant. Symmetrie kan soms heel natuurlijk zijn.

“Bwa,” zei ik en zocht met mijn ogen de puntjes van mijn schoenen.

“Denk niet dat ik dit zomaar tegen alle schrijvers zeg,” ging de dame enthousiast verder, “ik zeg het alleen tegen schrijvers van wie ik denk dat ze niet veel fans hebben.”

Ach, bij nader inzien waren die puntjes van mijn schoenen nu ook weer niet zo interessant.

 

PS. De foto is niet genomen op de plaats delict.

Over deanderekrispeeters

Mobiliteitsexpert en blikopener bij Bandenloze Vennootschap DAKP. Levert onafhankelijk mobiliteitsadvies, second opinions en creatieve ondersteuning aan bewonersgroepen, oudercomités, bedrijven en overheden. Voor vrijblijvende info: deanderekris@gmail.com Geeft lezingen over mobiliteit voor wie er klaar voor is. Zie: http://www.v-g-s.be/ Auteur van 'Het Voorruitperspectief' (2000), 'De File Voorbij' (2010) en 'Weg van mobiliteit' (2014). Schrijft daarnaast onder meer columns, opiniebijdragen, sporadische bijdragen her en der en - surprise! - blogberichten.

»

  1. Hilarisch!!! Buiten dat ben ik wel fan hoor.

    Beantwoorden
  2. Misschien toch eens iets proberen met ‘koken onderweg’ of zo.

    Beantwoorden

Geef een reactie

